poniedziałek, 4 września 2017

Szyki kurs na zakładkę do książki


Czytanie to moją pasja. Z czasów szkolnych pamiętam olbrzymią ilość książek, które pożyczałam z biblioteki i pochłaniałam w jeden dzień - zabierały mnie w podróże do innych miast, światów, miejsc. Ulubione fragmenty, albo po prostu przystanek w lekturze, zaznaczam zakładkami - mam ich wiele, a dziś przygotowałam dla Was kurs na jedną z nich.



Sentyment do mentalnych książkowych podróży został mi do dziś i chociaż kanon lektur uległ zmianie, to nadal pochłaniam olbrzymią ilość druku i to właśnie w takiej, papierowej postaci. Lubię zapach nowo wydanych książek, szelest papieru pod palcami, szorstki dotyk kremowej kartki i fakt, że można cofnąć się o kilka stron i wrócić do ulubionych fragmentów powieści. 

Lista zakupów (będziesz potrzebować):
  • sztywnego kartonu/tektury
  • papieru akwarelowego 
  • stempli i tuszu
  • kredek akwarelowych
  • pędzli i wody
  • kleju (ja proponuję "Magic", który jest klejem uniwersalnym, idealnym do takich prac)
  • nożyczek, ołówka, linijki
  • dziurkacza i ewentualnie nitownicy z nitem (niekoniecznie)
  • ozdobnego chwosta lub tasiemki
  • oraz odrobiny błysku w postaci cekinów.

Krok pierwszy:

Przycinamy tekturę do wymiaru 6x21cm. Ścinamy oba górne rogi pod kątem 45 stopni pozostawiając 3cm górnego brzegu. Dziurkaczem wykonujemy w tekturce otwór w odległości około 1,5cm od brzegu. Z kartonu wycinamy dwa paski o wymiarach 5 na 18cm.


Krok drugi

Stemplujemy nasze dwa paski kartonowe wybranym wzorem stempli. Ja użyłam kwiatowego wzoru oraz napisu.


Krok trzeci

Przy użyciu akwarelowych kredek i pędzla kolorujemy motywy kwiatowe oraz wykonujemy "chlapnięcia". 


Krok czwarty

Przewlekamy przez dziurkę sznurek ozdobnego chwosta (lub tasiemkę).


Krok piąty



Zakładka gotowa! Teraz pozostaje już cieszyć się lekturą! 


Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego wielu miłych chwil spędzonych przy lekturach obowiązkowych i dodatkowych życzy:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za Twój komentarz, czas i zaangażowanie! Jesteśmy tu dla Ciebie :)